Mitsubishi Evolution X

Vložil: Václav Pščolka v 21:48:12 Kategorie: Recenze

Lis10

 

Vzájemná rivalita top sportovních vozů se stálým pohonem všech kol značek Mitsubishi a Subaru přetrvává již roky. Čím je model Impreza WRX STi pro Subaru tím je Lancer Evolution pro Mitsubishi Motors. 

Nejprve začnu celkovou charakteristikou vozu. Jde o model určený pro téměř závodní jízdu, který se například pro závody rallye neupravuje tolik, jako se upravují jiné značky. Samozřejmě se dá tento sportovní sedat využít také na delší vyjížďky, avšak do městského provozu je auto kvůli své spotřebě vcelku nevhodné. Pokud tedy máte rádi adrenalin a rychlou a zábavnou jízdu, čtěte dál. Evo má šestistupňovou (manuální i automatickou) převodovku, přičemž pro manuální řazení, jsou určeny sportovní páčky pod volantem. Další unikátní systém, který najdete pouze u Mitsubishi, je S-AWC (Super All Wheel Control). Jde o řadu mechanických a elektronických systémů, které se starají o komunikaci mezi řidičem a pohonem všech kol.

Motorizace je v zásadě jen jedna, dvoulitrový čtyřválec s turbem, který má výkon necelých 300 koní. Můžete si ale vybrat, jestli chcete manuální pětistupňovou převodovku a nebo TC-SST, což je ona šestistupňová dvojspojková automatická. Zrychlení z 0 na 100 km/h je přibližně 5,5 sekundy a pokud se ptáte na spotřebu, záleží pouze na vás. Papírové hodnoty říkají 8 litrů na sto mimo město a 14,5 ve městě. Pokud ale poslední generaci Evolution trochu přitopíte, spotřeba vám závratně vylítne až k nebesům.

Ceny nového vozu se liší opět podle převodovky, manuál pořídíte za 1.150.000Kč a dvojspojkový automat za 1.360.000 korun. Pokud tedy máte nějakou tu korunu navíc, jste duší závodník a rádi si přišlápnete plyn na polních cestách či tu a tam hodíte kontrolovaný smyk na sněhu, není pro vás lepší auto.

Zpět na seznam článků

Ico_linkTrvalý odkaz

Kategorie Odkazy