Ford a jeho technologie pro rok 2011

Vložil: Johny Košík v 19:35:26 Kategorie: Technologie

Led19

 


Opět se vše točí kolem emisí a spotřeby. A Ford se podvolil tlaku a připravil si pro letošní rok hned několik inovativních technologií. Přináším tedy jakési shrnutí ohledně systému start-stop a podobně. 

Začneme zmíněným systémem řízeného zhášení motoru, který jde ruku v ruce s jejich novým vznětovým motorem 1,6 TDCi Duratorq. Tenhle motor totiž bude mít vylepšený startér, který by měl motor nahodit za 0,3 sekundy. K tomu by při provozu ve městě měl systém snížit emise CO2 a spotřebu paliva o 10%. Tento systém najdeme nově ve všech modelech Fordu. Zmiňovaný motor nahradí stávající jednotku 2,0 TDCi a bude naladěn na výkon 115 koní a maximální točivý moment bude 270 Nm. To prý umožní instalovat tenhle relativně malý motor i do větších modelů jako například Ford Galaxy. Ten by měl s novým motorem vykazovat spotřebu 5,4 l/100km a Mondeo by mělo spotřebovat ještě o půl litru méně. Za to vše prý může nová soustava ECOnetic, do které patří třeba částečné regenerativní brzdění, display s doporučením pro řazení a ovládaná clona chladiče. Navíc by se měl standardně snižovat podvozek a dodávané pneumatiky by měli mít menší valivý odpor. Na závěr si připravili ještě jeden motor 2,2 TDCi Duratorq, který nabídne v nejvyšší verzi až 200 koní a točivý moment 450Nm. Navíc bude opatřen novou šestistupňovou automatickou převodovkou Durashift, která zajistí tu správnou dynamiku vozu. To by bylo asi vše.

Ford je určitě na výborné cestě k velkým úspěchům (ne že by žádné neměl). Ale jednoduše roste poptávka po úsporných vozech, tak bude dobré být připravený.

Zpět na seznam článků

Ico_linkTrvalý odkaz

Kategorie Odkazy